פועלים על סמך מחקרים וידע
ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם ריח פרחים. נסיונות שנעשו הראו שריח משפיע על האופן בן שאנשים קונים: בפילדלפיה, לקוחות בחנות תכשיטים שהו יותר ליד דוכנים מבושמים. בשיקגו, אנשים שבוחנים נעלים בחדר עם ריח סביר יותר שיקנו וישלמו יותר....